فعالیت های پرورشی دبیرستان فرهنگ توحید  

هیچ خبری یافت نشد.
 
  آمادگی برای کنکور  

آمادگی برای کنکور :

همان گونه که مستحضریدموفقیت درکنکورمانندتمامی کامیابی­ های دیگربه صورت اتفاقی بدست نمی آیدبلکه می­بایست برای رسیدن به آن ، اهداف وبرنامه­ هایی رادنبال کرد.

ابتداروی سخن مابادانش آموزان سال دهم دبیرستان است . چون دراین سال دروس عمومی متوسطه ارائه شده واینها پایه واساس دروس سال های بالاتروسال دوازدهم می­باشدلذاباتوجه به این سخن ادیبانه که (خشت اول چون نهدمعمارکج ــ تاثریامی روددیوارکج) واینکه تغییرمقطع ازراهنمایی به دبیرستان افت تحصیلی زیادی به دنبال دارد ، لذالازم است که ازهمان شروع دوره متوسطه باگام های استوارقدم دراین راه بگذارید.

دانش آموزان سال یازدهم نیزبدانندچون دروس تخصصی هررشته ازسال یازدهم آغازشده واهمیت این دروس درکنکورنیززیاداست لذامی بایست به یادگیری مفهومی آن اهتمام ورزیده واحیانادرسی رابرای سال دوازدهم ذخیره نکنندکه این کارمشکلات عدیده­ای رادرگرفتن دیپلم  ایجاد می­کند.

به اطلاع دانش آموزان سال دوازدهم می­رسانیم که امسال شما 10 درس نهایی داریدومعدل این 10 درس درمعدل وتراز شما در کنکور بسیار مهم است ، درضمن دبیرستان فرهنگ توحید ، به دلیل کمبودوقت و استفاده بهینه اززمان وانجام کارتستی وتشریحی بیشتر کارخود  را از تابستان شروع می­کندلذا می­بایست شماعزیزان درخردادبامعدل خوب موفق به گرفتن دیپلم شویدتابه کاروان کنکوری­های موفق بپیوندید. پس وظیفه­ ی شمادراین سال بسیار سنگین است . ودرآخرشمادانش آموزان سال دوازدهم کنکور در انتظار شماست وسرنوشت شمادراین آزمون بزرگ رقم می­خوردبرای آن برنامه داشته باشید.

اگرازهردانش آموزیادبیرسال دوازدهم ازمهم ترین مشکل آنان سوال کنید ، خواهندگفت : دروس پایه . پس بیاییددردوره متوسطه پایه ­ای قوی برای سال دوازدهم وموفقیت درکنکورفراهم کنید.

بدین منظورتوصیه می شود:

1) ازهمین امروزبرای خودبرنامه ریزی کنید(دراین رابطه بامشاور محترم دبیرستان درتماس باشید)

2) در کلاس های فوق برنامه خارج از متن برنامه (تکمیلی) ثبت نام و در آن شرکت فعال داشته باشید

3) درآزمون­های پیشرفت تحصیلیکه ازطرف سازمان آموزش وپرورش طراحی واجرا می­گردد ثبت نام وشرکت نمایید .

 
  مشکلات موجوددر راه تصیل دانش آموزان  

مهمترین مشکلات موجود بر سر راه تحصیل دانش آموزان :

 1) استفاده از تلفن همراه به صورت نا محسوس .

 2) استفاده مداوم و کنترل نشده از رایانه در منزل .

 3) مشکلات عاطفی بین پدر و مادر با فرزندان و فرزندان با یکدیگر در منزل .

در حال حاضر عادت به استفاده مداوم از تلفن همراه و رایانه نوعی بیماری است که خود عامل مهم افت تحصیلی نوجوان به شمار می آید. چرا که اعتماد به نفس، هدفمند بودن و اراده را در درون آنان متزلزل می سازد. از طرفی وجود عکس ها ، فیلم ها و پیامک های موجود در تلفن همراه و رایانه آن هم بدون هیچ نظارتی مهمترین عامل تخریب افکار هیجانات و عواطف آنان است. از آن جا که ورود به دوران بلوغ ناخود آگاه با مشکلات و افکار و هیجانات نا خواسته درونی همراه است، شاید بتوان گفت سرگرم شدن نوجوان با تلفن همراه و یا رایانه به نوعی باعث کم رنگ شدن ارتباط او با افراد خانواده می شود که این یکی از عوامل مهم ایجاد فاصله بین روابط عاطفی اعضای خانواده می شود.

پدر مادر گرامی ! شما چگونه با این پدیده با فرزند خود برخورد می کنید؟!

اولیای مدرسه نیز علاوه بر نظارت و دقت و رفتار دانش آموزان همراه داشتن هرگونه تلفن همراه ، CD و وسابل غیرآموزشی را ممنوع و غیر مجاز می دانند که امید است شما اولیای محترم نیز در اجرای این مهم یاریگرشان باشید.

 
  جلسه   

 

بادرود و ادای ادب و احترام

با نظر و همراهی ارزشمند مدیریت محترم دبیرستان جناب آقای دکترامام وردی و تلاش قابل تقدیر جناب آقای دکترمهدوی و دیگرهمکاران ارجمند امروز هشتم آبان ماه جلسه هم اندیشی با والدین گرانقدر پایه دهم دردونوبت برگزارشد.

والدین ارجمند نظرات و پیشنهادات راهبردی ارزشمندی ارایه نمودند و در مورد علل افت تحصیلی و عوامل موثربرآن به هم اندیشی پرداختیم.

حاضرین جلسه با همدلی و همراهی خوبشان اندیشمندانه و فرهیخته به تشریح مسایل پرداختند.

هردوجلسه، بسیار خوب و کاربردی بودند.

اهم مصوبات جلسات عبارت بودنداز؛

۱_تشویق دانش آموزان به تلاش بیشتر

۲-مدیریت موبایل و فضای مجازی

۳-نظارت و پیگیری والدین دررابطه با رعایت سکوت دانش آموزان در کلاس درس

۴-نظارت و پیگیری والدین دررابطه با میزان مشارکت فرزندشان در انجام تکالیف و پرسش و پاسخ های کلاسی

تکنیک های ارایه شده؛

۱_تکنیک قطب نما

۲-تکنیک اقتصادژتونی.

نظر به اهمیت حضور والدین در جلسات و استفاده از نظرات و پیشنهادات خوب و راهبردی شما عزیزان گرانقدر،خواهشمندیم درصورت امکان باحضورسبزتان،مارا در اجرای هرچه بهتربرنامه هایاری بفرمایید.

حضورشما درجلسات،قطعا یکی از عوامل مهم موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان عزیزشما خواهدبود.

باسپاس

 

محسن کریمی.مشاور دبیرستان

 
  اعتیاد به چیپس و بستنی مثل اعتیاد به موادمخدر؟    

 

اعتیاد به چیپس و بستنی مثل اعتیاد به موادمخدر؟
فاکس نیوز نوشت: 🔹مطالعات نشان می‌دهد که غذاهای فوق فرآوری‌شده که کربوهیدرات و چربی بالایی دارند مانند چیپس، بستنی، سیب‌زمینی و تنقلات به علت مواد شیمیایی حس خوبی در افراد ایجاد می‌کنند می‌توانند به اندازه سیگار و مواد مخدر اعتیادآور باشند.🔹محققان پس از بررسی ۳۶ کشور مختلف فهمیدند ۱۴ درصد از بزرگسالان و ۱۲ درصد از کودکان علائم اعتیاد شدید به این نوع غذاها دارند.🔹فکر کردن دائمی به غذا، هوس کردن غذا در زمانی که گرسنه نیستید، خوردن غذا پس از احساس سیری، عدم کنترل بر مصرف زیاد، چندین علائم هشدار دهنده از رفتارهای اعتیاد به غذا است و مصرف وعده‌های غذایی سالم تر می‌تواند منجر به مصرف کمتر غذاهای فراوری شده باشد.

🔹هنگامی که مقدار زیادی از این غذاها استفاده می‌کنید باعث ایجاد دوپامین بیشتری در بدن خود می‌شوید و این به معنی آن خواهد بود که مجبور خواهید شد مقدار بیشتری از این غذا مصرف کنید تا همان واکنش لذت را تجربه کنید که این می‌تواند باعث از دست دادن کنترل بر هوس به این نوع غذاها بشود و همچنین توسعه این اعتیاد را ادامه دهد.